syyllinen olo jos hakeudun ryhmään

Avoin kyselypalsta AAL:ään menemistä harkitseville ja uusille alkkareille. Alkkarit vastaavat.

Valvoja: webmaster

syyllinen olo jos hakeudun ryhmään

ViestiKirjoittaja tanjap82 » 21 Huhti 2015, 08:08

Moi kaikille. Olen elänyt koko lapsuuteni alkoholin keskellä. Tiedän, että se on vaikuttanut moneen asiaan elämässäni. Siis ne traumat mitä on jäänyt. Olen hyvissä väleissä äitini kanssa ja mulla on tosi syyllinen olo, kun harkitsenki ryhmään menoa. Onkohan tää normaalia vai olenko ainut?
tanjap82
 
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 08:46

Re: syyllinen olo jos hakeudun ryhmään

ViestiKirjoittaja Lumimarja » 25 Huhti 2015, 16:21

Hei Tanja

et varmasti ole ainoa, jolla on syyllinen olo ryhmään tulosta. Luulenpa, että tuo tunne on melkeinpä ennemmin sääntö kuin poikkeus ryhmään tulijoiden kohdalla. Ainakin niiden kohdalla, jotka eivät ole ennen ryhmään tuloa olleet terapiassa ja siellä oppineet puhumaan kokemuksistaan avoimesti. AAL-ohjelmassa ei ole tarkoitus syyttää vanhempia vaan ymmärtää, miten lapsuuden kokemukset näkyvät minussa aikuisena. Ohjelman kirjassa tämä asia sanotaan monta kertaa. Lähde vain rohkeasti ryhmään, se on sinun oikeutesi ja mahdollisuutesi toipua eikä se ole ristiriidassa sen kanssa, että sinulla on hyvä suhde äitiisi.

Tervetuloa ryhmään!
Lumimarja
 
Viestit: 1
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:01


Paluu Kysymyksiä AAL:stä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron