Kiinnostaisiko pitää ryhmää Skypen välityksellä?

Tiedota muutoksista ja uusista ryhmistä sekä keskustele ryhmistä. (Avoin)

Valvoja: webmaster

Kiinnostaisiko pitää ryhmää Skypen välityksellä?

ViestiKirjoittaja Sweet pea » 23 Syys 2009, 11:41

Heipsu kaikille!

Oon viritellyt keskustelua aiheesta missä olenkin liikkunut ja olen olllut kuulevinani, että ainakin jonkinlaista kiinnostusta asiaa kohtaan saattaisi olla.
Sen lisäksi että olen alkkari, olen myös alkoholisti ja olen n. vuoden verran osallistunut Skypen välityksellä pidettävään AA-ryhmään ja siitä on ollut suurta iloa kun täällä haja-asutusalueella on pitkä matka vähän joka paikkaan.
Mikä ja miten? kyseessä on siis konferenssipuhelu, jossa osallistujat ovat samassa "tilassa" ikäänkuin puhelimen välityksellä. Skype ei (ainakaan toistaiseksi) maksa mitään. Tarvitset tietokoneen, nettiyhteyden ja kuulokkeet ja mikrofonin (headset) sekä Skype-profiilin ja sitä kautta siis Skypenimen, jonka perusteella ryhmän vetäjä voi kutsua ryhmään.
Kirjoittaminen ei oo mun juttu. Naamapalaveria ei tietysti voita mikään, mutta tää Skype on ollut oikein hyvä vaihtoehto, ainakin mulle.
Voisin perustaa ihan AAL-ryhmän tai jos siltä tuntuu niin vaikka 12askeleen avoryhmän, johon voisi osallistua ystävät ja kylänmiehet (AA, Al-Anon, AAL, NA ja mitä näitä onkaan ;) )
Koska ryhmä toimii siten, että vetäjä kutsuu halukkaat ryhmään, se tarkoittaa sitä, että halukkaitten on vaihdettava yhteystiedot ryhmän vetäjän kanssa, eli satunnaisia netissä hengaajia ryhmään ei pääse ja siten ryhmä on melko turvallinen. Sanon melko, koska netissä ei voi olla ihan varma koskaan kaikesta. :)
Minuun saa yhteyden tietysti tämän palstan kautta ja Skype-nimeni on mantykukka.
Syysterveisin Jaana
Sweet pea

Jiihaa uusi ryhmä alkaa.

ViestiKirjoittaja Sweet pea » 24 Syys 2009, 22:20

Maanantaina 28.9. klo 21:00 alkaa Skypen välityksellä AAL-ryhmä.
Allekirjoittanut kutsuu ryhmän kasaan, eli jos tahdot mukaan niin ilmoittaudu mantykukalle Skypessa tai tällä palstalla.
Jos tarvitset neuvoja niin kerron mielelläni, mitä pitää tehdä jos sinulla ei vielä ole kokemuksia Skypen käytöstä.

Jaana :)
Sweet pea

ViestiKirjoittaja jklm » 08 Loka 2009, 12:14

Juurikin jotain tällaista "virtuaalipalaveria" kaipaisin, koska en pysty osallistumaan säännöllisesti minkään paikkakunnan ryhmiin. Haluaisin kuitenkin päästä osalliseksi johonkin kiinteään ryhmään.

Minun taustallani ei ole alkoholistivanhemmat, vaan muulla tavoin toimimaton perhe, eikä itsellänikään kokemusta alkoholismista. Siksi hieman vierastan nimenomaan alkoholismista vaurioituneiden ryhmiä, vaikka periaatteessa samasta ongelmasta onkin kysymys. Löytyisiköhän tällä taustalla muita, joita kiinnostaisi perustaa esim. skypen kautta toimiva ryhmä?

Minulla on vielä kovin vähän käsitystä AAL:n periaatteista tai toiminnasta, joten en ehkä ole oikea henkilö ottamaan vastuuta ryhmän perustamisesta. Toki mielelläni tekisin asian eteen jotain, jos joku neuvoisi?

Tähän asti olen vain lukenut askeleita ja yrittänyt käydä asioita läpi yksin. Sekin auttaa vähän, mutta olen ymmärtänyt että ryhmän tuki on ihan oleellisin osa ohjelmaa, ja tarvitsisin todella käydä noita asioita läpi muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.
jklm

ViestiKirjoittaja Sweet pea » 08 Loka 2009, 15:00

Heipsu!

Myöskään minun vanhempani eivät olleet alkoholisteja, muuten vaan pimeitä. Ja minun elämästäni on muodostunut jättimäinen uuvuttava voimainkoetus kun olen yrittänyt selvitä niillä taidoilla, jotka minulla on ollut. En itse myöskään käy AAL-ryhmissä, olen sellainen leirialkkari, mutta työskentelen ohjelmaa sen keltaisen työkirjan avulla.
Ehkä minäkään en ole "oikea" ihminen vetämään ryhmää, mutta kun olen itse sen tarpeessa, ajattelin kokeilla jos vaikka toimisi.
Toistaiseksi ollaa pidetty ma klo 21.00 Skypessä ryhmää, jossa vain muutama osallistiuja, mutta ollaan oltu liikenteessä sillä mielellä, että kattellaan josko tästä vaikka jotain sukeutuisi. :)
Rohkeasti mukaan vain ja tervetuloa. :)

Ota yhteyttä joko laulaja61@windowslive.com tai Skypessä mantykukka.

Jaana
Sweet pea

ViestiKirjoittaja jklm » 09 Loka 2009, 19:42

Ok, kiitos! Pitääpä kaivella skype taas jostain naftaliinista käyttöön, ja otan sitten yhteyttä - ellei rohkeus petä tai tule jotain muuta hyvää tekosyytä :)

Keltainen työkirja??? Mulla on vaan valko-sininen...
jklm

ViestiKirjoittaja Sweet pea » 09 Loka 2009, 20:10

Heipsu!

Onx niin, että kaikki muu saa loppua, mutta hyvät selitykset ei koskaan! :)

Eipä vaineskaan, toivottavasti saat kerättyä rohkeutesi ja tuut mukaan.

Kannattaa ehkä myös hakea Skypeen viimeisin päivitys jos et oo pitkään aikaan käyttänyt.

Keltainen työkirja on englanninkielinen ja siinä käydään kaikki askeleet läpi. Mulla ei oo alkkarikummia, joten käyn seurakunnassa erään papin luona purkamassa tehtäviä.

Sweet pea

ViestiKirjoittaja vesiheina » 22 Loka 2009, 08:56

Hei, täähän on ihan älyttömän hieno juttu! :D
Saako skype-ryhmän jo laittaa ryhmäluetteloon? Tieto siitä on jo nettisivujen alkulehdellä, ja sitä varmaan on kaivattu.
Meillä on oma ryhmä maanantaisin 19-21, joten jos käyn siellä en ehdi nettiin. Ja miulla on kanssa skype-taidot pahasti ruosteessa, mutta ehkä joskus yritän osallistua.
Kiitos teille, että tuotte aal-ryhmän niiden ulottuville, joille maantiede aiheuttaa hankaluutta. :)
Ja vielä - meidän nimeksi kävisi myös anonyymit aikuiset lapset, sillä nää ryhmät on auki kaikille, jotka kärsii lapsuuden toimimattomasta perheestä, ihan sama mikä toimimattomuuden aiheutti. Ja alkoholistit vierastaa meitä joka tapauksessa, eivätkä aina huoli meitä kansallisiin tapahtumiinsa palaveria pitämään. Nostamme heissä pintaan liikaa syyllisyyttä varmaan. Mutta eihän me syyllisiä etsitä, vaan syitä ja paranemista.
Hyvää jatkoa ja kaikkea hyvää netti-ryhmälle!
Liisa
vesiheina

ViestiKirjoittaja Sweet pea » 22 Loka 2009, 21:48

Heippa Liisa!

Mun puolesta voi laittaa ryhmäluetteloon.

Mun on jo muutaman viikon ajan pitänyt laatia tästä jonkinlainen selonteko tänne alkkarisivuille, mutta oon ollut sekä kiireinen että muut ajat veto poissa enkä oo vielä jaksanut kun mun pitäis siis siinä kuvailla toi tekniikka ja miten se vaikuttaa palaverin kulkuun.

Meitä on ollut paltsussa tähän mennessä maksimissaan 3 ja välillä ollaan oltu ihan kahdestaan, mutta ollaan pidetty paltsu joka tapauksessa ja ainakin vielä oon jaksanut selittää niille muutamille, jotka on olleet kiinnostuneita ihan henk.koht. ton jutun.

Siellä Joensuun ryhmän järkkäämällä viikonlopulla mulla niin hyvä olla ja aattelin rupean leirialkkarin lisäksi myös Skype-alkkariksi.

Ryhmään voi liittyä myös klo 21:00 jälkeenkin, monilla, jotka on kyselleet ryhmästä, on esim. työstä tai muusta jutusta johtuen este, tteivät just silloin pääse eikä se meitä haittaa. Poimitaan ihmiset mukaan sitten kun koneen äärelle pääsevät.
Ota yhteyttä mantykukka ja pyydä päästä mukaan paltsuun.

Tietysti jos voit vaihtaa yhteystietosi jo aikaisemmin, niin vähän turvallisempaa se ois meidän kannalta.

Tervetuloa!

Sweet pea

ViestiKirjoittaja hk » 12 Syys 2011, 21:37

Hei,

ensimmäinen viesti lähdössä, toivottavasti löytää oikeaan ketjuun!

Elikä onko tämä skype-palaveri vielä toiminnassa?
Ajatus on hyvä, sillä tuntuu olevan vaikeaa löytää ryhmää, johon voisi säännöllisesti osallistua.
hk

ViestiKirjoittaja Sweet pea » 13 Syys 2011, 10:12

AAL-ryhmää Skypessä ei ole ollut enää vähään aikaan toiminnassa.

Sen sijaan perustimme Ryhmän päihdeongelmaisille ja heidän läheisilleen.
Ryhmän perustamisen aloite tuli juuri läheiseltä, Al-anon'laiselta ja ollaan sitä pyöritetty vaihtelevalla menestyksellä keskiviikkoisin klo 21.00.

Tervetuloa mukaan!

Sweet pea

skypellä

ViestiKirjoittaja Wombat » 27 Helmi 2012, 00:01

onko sekin ryhmä skypellä ja miten siihen liitytään ?
Wombat

ViestiKirjoittaja Sweet pea » 27 Helmi 2012, 10:36

Heipsu!

Ryhmän kotisivu on Facebook'issa, Ryhmä päihderiippuvaisille ja heidän läheisilleen Skypessä. Tuolta saat enemmän ja ajantasaista tietoa ryhmän toiminnasta.

Itse en enää aktiivisesti toimi Skypessä kun nämä liveryhmät ovat saatavilla jälleen. Muutin siis logistisesti hieman parempaan paikkaan . :)

Ryhmä toimii edelleenkin ja sinne on mahdollista tulla mukaan kokouksiin, eli tuolta Facebookin kautta jos lähdet etenemään niin eiköhän se siitä.....

Sweet pea

ViestiKirjoittaja Sweet pea » 27 Helmi 2012, 10:40

Unen pöpperössä en lukenut niin tarkkaan kaikkea, mutta nyt vasta näin nimimerkin Wombat ja mehän tunnetaan..... ollaan kavereita Facessa, otahan yhteyttä *halaus* <3
Sweet pea

Paluu Ryhmät