Kuopion torstain ryhmäänkö?

Avoin kyselypalsta AAL:ään menemistä harkitseville ja uusille alkkareille. Alkkarit vastaavat.

Valvoja: webmaster

Kuopion torstain ryhmäänkö?

ViestiKirjoittaja vanhanen » 12 Touko 2009, 17:34

Hei,

olen yrittänyt soittaa Kuopion aal -ryhmän ma - ti iltaisin päivystävään puhelimeen, mutta numero ei ole käytössä. Missähän vika?
Olen useita vuosia katsastanut lehden muistiosta aal -kokoontumisista ja ajatellut, että ehkä jonain päivänä lähden ryhmään mukaan. Tällä hetkellä elämäni on siinä jamassa, etten varmaan enää sitä lykkää. Olen eroamassa pitkästä avioliitosta, jossa me molemmat osapuolet olemme olleet aikuisia lapsia (vasta nyt asiasta luettuani sen tajuan). Toinen osapuoli on pettänyt, ollut työriippuvainen, vastuuton ym ja toinen (=minä) ylivastuullinen, "erinomainen" kaikessa ja asioista huolehtija. Olen paljon lukenut kirjallisuutta sen jälkeen, kun elämäni kulissit kaatuivat (tähän saakka olen pitänyt niitä pystyssä suurin ponnistuksin) ja olen tajunnut jonkin verran elämäni kaavaa. Lapsuudessa ja nuoruudessa olen tämän käyttäytymismallin ominut itselleni. Vanhempani eivät isän alkoholismin vuoksi pystyneet täysin tarpeistani huolehtimaan, olen siis huolehtinut kaikesta siitä alkaen itse - kukaan muuhan niistä ei kuitenkaan huolehdi?! Olen nyt hätäännyksissä, koska en tavoita tunteitani: minun pitäisi vihata, surra ja parkua, mutta jos voimakkaita tunteita yrittää pintaan tulla, ne kaikkoavat saman tien. Tässä tarvitsisin apua ja tukea. Saanko sitä aal -ryhmästä? Taidan yrittää Kuopion torstain ryhmään mennä vaikkei puhelin vastaakaan :?:
vanhanen
 
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Touko 2009, 10:36
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja TheGirlOnTheTree » 15 Touko 2009, 15:42

Hei vanhanen,

Itse olen myös sairastunut "erinomaisuuteen", huolehdin ja hoidin kaikki asiat, jonka seurauksena mm. paloin loppuun työpaikassani.

Olen itse aloittanut AAL:n ryhmässä nyt keväällä ja minulle on ryhmästä ollut hurjasti hyötyä; koskaan ei ole tarvinnut selitellä mitään, koska muut ryhmäläiset ymmärtävät heti mistä on kysymys. Lisäksi hieno homma on se, että olen saanut todella paljon tukea ja hyväksynnän juuri sellaisena kuin olen ilman, että tarvitsee olla/tehdä mitään hyväksynnän eteen.

Mielestäni ryhmään menoa kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla; jos se tuntuu huonolta idealta, voi käymisen lopettaa.

Voimia ja aurinkoa!

Ps. Kuopion ryhmän kokoontumisesta en osaa sanoa, olen itse toiselta paikkakunnalla.
TheGirlOnTheTree
 
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Helmi 2009, 18:46

Kiitos vastauksesta!

ViestiKirjoittaja vanhanen » 17 Touko 2009, 08:32

Hei vaan ja kiitos kovasti vastauksesta!
Kävin ryhmässä ensimmäisen kerran viime torstaina. Kokemus oli pääasiassa hyvä, vaikkakin myös ristiriitainen. Jatkan varmasti ryhmässä käyntiä ja paremmalla ajalla kirjoittelen myös tänne keskustelufoorumiin. Aurinkoista sunnuntaita!
vanhanen
 
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Touko 2009, 10:36
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja TheGirlOnTheTree » 17 Touko 2009, 16:36

Hei,

Hieno homma :)

Ja vaikka AAL ei sinun juttusi olisikaan niin varmasti on muita keinoja toipua, pitää löytää oma tapansa ja keinonsa.

Hyvää kesää! :)
TheGirlOnTheTree
 
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Helmi 2009, 18:46


Paluu Kysymyksiä AAL:stä

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron