olen yrittänyt soittaa Kuopion aal -ryhmän ma - ti iltaisin päivystävään puhelimeen, mutta numero ei ole käytössä. Missähän vika?
Olen useita vuosia katsastanut lehden muistiosta aal -kokoontumisista ja ajatellut, että ehkä jonain päivänä lähden ryhmään mukaan. Tällä hetkellä elämäni on siinä jamassa, etten varmaan enää sitä lykkää. Olen eroamassa pitkästä avioliitosta, jossa me molemmat osapuolet olemme olleet aikuisia lapsia (vasta nyt asiasta luettuani sen tajuan). Toinen osapuoli on pettänyt, ollut työriippuvainen, vastuuton ym ja toinen (=minä) ylivastuullinen, "erinomainen" kaikessa ja asioista huolehtija. Olen paljon lukenut kirjallisuutta sen jälkeen, kun elämäni kulissit kaatuivat (tähän saakka olen pitänyt niitä pystyssä suurin ponnistuksin) ja olen tajunnut jonkin verran elämäni kaavaa. Lapsuudessa ja nuoruudessa olen tämän käyttäytymismallin ominut itselleni. Vanhempani eivät isän alkoholismin vuoksi pystyneet täysin tarpeistani huolehtimaan, olen siis huolehtinut kaikesta siitä alkaen itse - kukaan muuhan niistä ei kuitenkaan huolehdi?! Olen nyt hätäännyksissä, koska en tavoita tunteitani: minun pitäisi vihata, surra ja parkua, mutta jos voimakkaita tunteita yrittää pintaan tulla, ne kaikkoavat saman tien. Tässä tarvitsisin apua ja tukea. Saanko sitä aal -ryhmästä? Taidan yrittää Kuopion torstain ryhmään mennä vaikkei puhelin vastaakaan