Kysymyksiä Tapanilan ryhmästä - minustako uusi jäsen?

Avoin kyselypalsta AAL:ään menemistä harkitseville ja uusille alkkareille. Alkkarit vastaavat.

Valvoja: webmaster

Kysymyksiä Tapanilan ryhmästä - minustako uusi jäsen?

ViestiKirjoittaja Furia » 10 Syys 2008, 08:41

Hei!

Olen jonkin aikaa miettinyt ryhmään tulemista. Tapanilan ryhmällä ei näköjään ollut yhteyshenkilöä ja siksi joudun nyt täältä kysymään muutamia tietoja, joita en löytänyt verkkosivulta.

Olen itse vuorotyössä ja välillä minun on mahdotonta päästä työni takia tapaamisiin. Pitääkö ryhmässä käydä säännöllisesti joka kerta, vai onko ok, että käyn vain silloin, kun työltäni pääsen? Entä voinko tulla aluksi vain kuuntelemaan? Olen erittäin ujo luonteeltani ja pelkkä kokoukseen pääseminen saattaa olla minulle ponnistuksen takana. Entä minkä verran ihmisiä yleensä on paikalla kokouksissa? Onko jotain sääntöjä tai muuta mitä minun tulee huomioida kokouksissa?

Kiitos jos joku ehtii minulle vastaamaan, sillä se madaltaisi kynnystäni lähteä tapaamisiin todella paljon.
Furia

ViestiKirjoittaja vilppu » 10 Syys 2008, 16:54

Hei Furia ja tervetuloa!!

Jokainen päättää itse kuinka usein palavereissa käy. Meillä kaikilla on erillainen elämä töineen ja muineen joten jokainen valitsee itselleen parhaan tavan toipua. Omasta kokemuksesta kuitenkin suosittelen että käyt ryhmässä muutamia kertoja, ehtimisesi mukaan, ennen kun päätät kuinka usein käyt. Näin huomaat mikä on sinulle sopiva käyntiväli.

Kaikki palavereihin liittyvä on vapaaehtoista. Saat käydä niin usein tai harvoin kun sinulle sopii, saat puhua tai olla hiljaa. Ketään ei pakoteta osallistumaan mihinkään, maksamaan mitään tai uskomaan mihinkään.

Itse en käy Tapanilassa joten en tiedä kuinka paljon siellä on kävijöitä mutta meidän naistenryhmässämme Tikkurilassa ainakin kävijämäärä vaihtelee. Välillä porukkaa on kymmenkunta välillä vain muutama.

Ensimmäisellä kerralla kannattaa saapua paikalle hieman etuajassa niin sinulle ehditään kertoa ennen palaverin alkua hieman kokouskäytännöistä ja muista. Mitään ei tarvitse tietää etukäteen. Kaikki tarvittava kyllä kerrotaan sinulle paikanpäällä.

Itse olen käynyt nyt ryhmässäni 2 vuotta ja se on ollut omalla tavallaan elämäni parasta aikaa. Olen saanut toipua ihanassa seurassa ja olen saanut itselleni ystäviä jotka todella tajuavat mitä elämässäni on tapahtunut. Oma tapani on käydä viikottain mutta olen huomannut että menen ryhmään myös silloin kun siihen ei olisi niin suurta ja akuuttia tarvetta. :) Käyn usein koska se tuntuu minulle sopivalta tavalta.

Lämmin tervetulotoivotus joukkoomme!!! Toivottavasti joku päivä käyt kokeilemassa myös ryhmäpalaveria!!

Kaunista syksyä,

-Vilppu- 8)
vilppu

ViestiKirjoittaja Maria » 10 Syys 2008, 21:59

Hei!

Tervetuloa Tapanilan ryhmään :) Itse olen käynyt siellä jo noin vuoden ajan. Ryhmäläisten määrä vaihtelee paljon, välillä meitä on vain 3, välillä taas 10. Niinkuin Vilppu kirjoitti niin jokainen saa itse päättää, että kuinka usein käy ryhmässä. Aluksi voi tulla vain kuuntelemaan, puheenvuoro on aina vapaaehtoinen.

Hyvä on tosiaankin tulla ensimmäisellä kerralla hyvissä ajoin niin sinulle ehditään kertoa ryhmän käytännöistä. Omasta mielestäni Tapanilassa ei ole mitään erityisiä sääntöjä.... avaimen haltija on yleensä paikalla n.15min ennen kokouksen alkua.

En muista,että onko aikatauluihin kirjoitettu tarkemmin ryhmän tilan sijaintia.Kerron se siispä tarkennukseksi. Tila sijaitsee Tapanilan kirkon oikealla puolella sijaitsevassa rakennuksessa. Sisäänäkäynti on talon takapuolella (portaat alaspäin).

Olet hyvin tervetullut joukkoomme :)

T:Maria
Maria

Paluu Kysymyksiä AAL:stä